• 05 JAN 16
    • 0
    Top tien goede voornemens

    Top tien goede voornemens

    Goede voornemens

    Nieuwjaar, nieuwe goede voornemens. Hieronder de meest voorkomende goede voornemens. Misschien staat die van jou er wel tussen!

    1. Stoppen met roken

    Dit blijft een lastige! Zelfs al ben je gestopt met roken, dan blijf je waarschijnlijk een zwak er voor houden. Maar wees niet getreurd en blijf het proberen, want het zal je vast een keertje lukken.

    2. Afvallen

    Na de kerstdiners, oliebollen en nieuwjaarsborrels met allerlei lekkers is het tijd om al die overtollige kilo’s weg te werken en te beginnen met afvallen om over een paar maanden strak in bikini of zwembroek te kunnen verschijnen. Bedenk ook dat een paar kilo nog redelijk te overzien is om kwijt te raken. Wacht dus niet tot je veel te zwaar bent, maar begin gelijk met afvallen zodra je ook maar een of twee kilo aan bent gekomen. Het verliezen van een of twee kilo is immers makkelijker te bereiken dan wanneer je tien kilo moet kwijtraken.

    3. Meer sparen / schulden aflossen

    Winkelen om je garderobe aan te vullen, het kopen van een nieuwe telefoon, weekendjes weg, dure etentjes, het is allemaal leuk! Maar kost ook klauwen met geld. Kijk goed naar je bestedingen en laat achterwege wat je niet perse nodig hebt. Los je schulden af en spaar een bedrag zodat je wat achter de hand hebt als je CV ketel of auto kapot gaat.

    4. Meer tijd met familie / vrienden / partner doorbrengen

    We zitten veel op social media, maar dat is toch net wat anders dan dat je elkaar ziet en spreekt. Vergeet niet dat we geen robots zijn. Zoek elkaar op en ga wat leuks doen. Neem tijd voor elkaar. Want zonder je dierbaren is het leven maar eenzaam.

    5. Gezonder eten

    Als je gewend bent om op een bepaalde manier te eten, is het lastig om daar afstand van te doen. Gelukkig hoeft dat niet rigoureus. Alle kleine beetjes helpen: dus verander gewoon een ding tegelijk. Vervang je limonade door water, bewaar snoep en snacks voor de weekenden, kook vaker in plaats van dat je eten bestelt.

    6. Nieuwe baan of opleiding zoeken

    Hoe vaak hoor je mensen wel niet klagen over hun baan: ze zijn het zat, hebben geen uitdaging meer, missen hun roeping of zijn niet tevreden met collega’s en bazen. Klaag niet langer, maar zoek rond naar andere mogelijkheden. Wie niet zoekt, zal ook niets vinden.

    7. Meer bewegen

    We hoeven niet allemaal elke dag te zwoegen in de sportschool. Je kan ook meer bewegen door in het dagelijkse leven actiever te zijn: ga fietsen in plaats van met de auto of maak mooie strand- of boswandelingen.

    8 Minder alcohol drinken

    Wist jij dat als je een keer in de week zes glazen of meer alcohol drinkt, je wordt beschouwd als een zware drinker?
    – Mannen die per week meer dan 14 glazen drinken zijn excessieve drinkers
    – Vrouwen die per week meer dan 7 glazen drinken zijn ook excessieve drinkers.

    Pas op dat drinken geen gewoonte wordt, want voor je het weet is het de normaalste zaak van de wereld om iedere dag na werktijd een aantal borreltjes te drinken en hele flessen wijn of kratten bier weg te werken in de weekenden.  Ga er bewust mee om en doe je best om de glazen alcohol in toom te houden. Téveel is nooit goed. Dat geldt ook voor alcohol.

    9. Beter met stress omgaan

    Werken, studeren, sporten, uitgaan, familieverplichtingen. We hebben het maar druk en ervaren veel stress. Burn-out verschijnselen liggen op de loer en voor je het weet brand je op. Let goed op je stresslevel en zorg voor balans tussen activiteit en rust. Slaap voldoende, deel je tijd beter in en doe dingen waar je rustig en ontspannen van wordt zoals yoga en mediteren.

    10. Meer voor jezelf opkomen

    Baal jij dat je iets hebt toegezegd maar niet kunt waarmaken? Of laat jij je weer opschepen met extra werk of klusjes? Durf je geen nee te zeggen? Dit zijn dingen die je op den duur kunnen opbreken.  Doe de moeite om jezelf sterker en mondiger te maken. Als je uitspreekt waarom je iets niet leuk vindt of niet wil, begrijpen anderen dat heel vaak. Doe het, en je zal merken dat het waar is. De angst dat anderen je zullen veroordelen of boos op je zullen worden is vaak niet realistisch.

    Goede voornemens en acupunctuur

    Acupunctuur kan je ondersteunen bij een heleboel goede voornemens. Het helpt je om lichamelijk en geestelijk in balans te komen. En hoe beter jij je voelt, hoe groter de kans dat jij je goede voornemens waarmaakt.

    Lees ook:
    – Goede voornemens: afvallen!
    – Goede voornemens: stoppen met roken?
    – Blue Monday – meest deprimerende dag van het jaar

    Ervaringen met acupunctuur

    Lees hier alle acupunctuur ervaringen van Yuk Chi Acupunctuur Haarlem.

    Contact opnemen over acupunctuur

    Acupunctuur proberen? Neem dan contact op via telefoon 023 – 73 70 123 of stuur een email.

    Leave a reply →

Laatste nieuws